Sunday the 21st - Custom text here - Hostgator Coupon
  • Zaspokoimy ciekawość każdego malucha....

  • Przeniesiemy Twoje dziecko w krainę fantazji...

  • Nie zapomnimy o rozwoju fizycznym...

  • Dobrze przygotujemy do szkoły....

  • Zadbamy o jego zdrowie....

  • Dbamy aby nasze maluchy w ciekawy sposób poznawały świat...

„Wsi spokojna ,wsi wesoła” – czyli zakątki rustykalne w szkolnym ogrodzie dydaktycznym. Relacja III Przedszkole Miejskie nr40 im.Żaczka w Olsztynie



Rodzice zachwyceni pomysłem założenia ogrodu rustykalnego, postanowili rozpocząć tradycję zasadzania roślin wieloletnich, przez dzieci kończące przedszkole. Do naszego ogrodu trafiła hortensja oraz przepiękny krzak rododendronu. Nadano im imiona absolwentów „Mateusz”i „Gabrysia” . Dzieci pod okiem nauczyciela zasadziły swoje kwiaty w ogrodzie przedszkolnym. Na zasadzeniu roślin się to nie skończyło, rodzice wspomagają przynosząc odżywki do posadzonych roślin. Nasz ogród staje się coraz piękniejszy! Możemy się już cieszyć widokiem pierwszych letnich kwiatów: fioletowych irysów, czerwonej pnącej róży i krzaku piwoni. Na płocie przysiadła drewniana sówka i zawisły trzy podkowy na szczęście.

„Wsi spokojna, wsi wesoła” – czyli zakątki rustykalne w szkolnym ogrodzie dydaktycznym. Relacja II Przedszkole Miejskie nr40 im. Żaczka w Olsztynie

W maju zasadziliśmy pierwsze rośliny, które hodowaliśmy w salach na parapetach :  aksamitki, mieczyki, irysy, słoneczniki.

„Wsi spokojna ,wsi wesoła” – czyli zakątki rustykalne w szkolnym ogrodzie dydaktycznym. Relacja I Przedszkole Miejskie nr40 im.Żaczka w Olsztynie

 

W marcu, na spotkaniu zespołu ekologicznego z dyrekcją i personelem przedszkola opracowaliśmy wstępny projekt ogrodu,

W bieżącym roku 2019 dzieci 5- letnie z grupy IV pod opieką pani Małgorzaty Pawlak przystąpiły do projektu edukacji prozdrowotnej " Zdrowo jemy, wszystko wiemy" realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska, którego patronat objęła małżonka Prezydenta Rzeczpospolitej  Agata Kornhauser- Duda.

Zadaniem projektu jest wyrobienie w dzieciach nawyków oraz przekonań, które pozwolą cieszyć się zdrowiem i długim życiem. Ma on charakter ogólnopolskich międzyszkolnych rywalizacji zespołowych. Jest on realizowany dzięki współpracy dzieci, nauczycieli i rodziców. W wiosennym etapie konkursu dzieci dowiedziały się, co należy spożywać, a czego unikać aby odżywianie było zdrowe. Uczyły się brania odpowiedzialności za własne zdrowie.

Realizację projektu uatrakcyjniły prezentacje multimedialne, spotkanie z dietetykiem,wycieczka do Katedry Żywienia Człowieka na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, inscenizacja artystyczna oraz jarmark zdrowej żywności.

Podkategorie

Gościmy

Odwiedza nas 44 gości oraz 0 użytkowników.