Saturday the 23rd - Custom text here - Hostgator Coupon
  • Zaspokoimy ciekawość każdego malucha....

  • Przeniesiemy Twoje dziecko w krainę fantazji...

  • Nie zapomnimy o rozwoju fizycznym...

  • Dobrze przygotujemy do szkoły....

  • Zadbamy o jego zdrowie....

  • Dbamy aby nasze maluchy w ciekawy sposób poznawały świat...

W naszym przedszkolu realizujemy Innowację logorytmiczną pod tytułem " Muzyczna gimnastyka buzi i języka " opracowaną przez nauczycielki: mgr Sylwię Kulik- Dzik i mgr Beatę Wyłupską. Mowa w dużej mierze wpływa na ogólny rozwój dziecka i jego osiągnięcia w nauce. Logopedia jest nauką zajmującą się kształtowaniem prawidłowej mowy, zapobieganiem powstawaniu wad wymowy, likwidowaniem błędów i korekcją wad. Logorytmika polega na połączeniu terapii logopedycznej z rytmiką , aby oddziaływać na sferę słuchowo-ruchową dzieci. Zajęcia w naszym przedszkolu prowadzone są przez nauczycieli i logopedę w formie zajęć indywidualnych lub grupowych. Objęcie dziecka indywidualnymi zajęciami logopedycznymi wymaga zgody rodziców. Natomiast zabawy logopedyczne wspomagające rozwój mowy prowadzone są przez nauczycieli w grupach w ramach prowadzonej profilaktyki.

Świat nowoczesnych technologii tak bardzo przeniknął do naszego codziennego życia, że nie można już mówić o dwóch odrębnych światach: rzeczywistym i wirtualnym. Dlatego niezwykle ważne jest, aby dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich rodzice zdawali sobie sprawę z zagrożeń świata wirtualnego. Nauczycielki mgr Iwona Okońska i mgr Elżbieta Kaczyńska opracowały Innowację pedagogiczną "Przedszkolak w sieci problemów". Zawartość treści programowych dotyczących bezpieczeństwa dziecka objętych opracowaną innowacją:

1. Bezpieczni w sieci:  a) Ochrona przed zagrożeniami wynikającymi skorzystania z internetu

                             b) Krytyczne myślenie wobec dostępnych w internecie treści.

                             c) Netykieta, czyli zasady dobrego wychowania w wirtualnym świecie.

                             d) Praktyczne zastosowanie nowoczesnej technologii w nauce i w zabawie.

2. Mali programiści:    a) Zgodna zabawa - szanuj kolegę.

                             b) Rozwój logicznego myślenia.

                             c) Doskonalenie umiejętności matematycznych.

Głównym celem innowacji jest edukacja dzieci w zakresie bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych technologii. W ramach realizowanej innowacji podejmujemy różnorodne działania edukacyjne: wycieczki, warsztaty,gazetki dla rodziców, praca z komputerem i tablicą multimedialną...W bieżącym roku szkolnym nawiązałyśmy współpracę z Biblioteką Miejską MULTICENTRUM do której jeździmy na cykliczne warsztaty informatyczne, podczas których dzieci mają możliwość samodzielnej pracy przy komputerze oraz konstruowania z klocków K'Nex ruchomych konstrukcji.

eTwinning to współpraca między placówkami edukacyjnymi krajów europesjkich.  Dzieci i nauczyciele uczestniczący w programie eTwinning poznają nowe technologie informatyczne oraz wymieniają się doświadczeniami.

 

Pierwszym naszym projektem edukacyjnym realizowanym w ramach eTwinning dotyczył tradycji bożonarodzeniowych. Projekt pt. "Me and My Christmas Traditions" trwał dwa tygodnie.

Zapraszamy do zapoznania się z dziennikiem, w którym opisaliśmy każdy dzień z realizacji projektu.

http://twinspace.etwinning.net/3967/home

 

Kolejne realizowane projekty związane były ze świętami Wielkanocnymi.

Zapraszamy do sprawdzenia jak dzieci brały w nim udział.

Projekt Easter Here and There realizowany przez grupę 6 z dziećmi z Litwy.

https://twinspace.etwinning.net/7510/home

Projekt Easter story realizowany przez grupę 3 z dziećmi ze Słowacji.

https://twinspace.etwinning.net/7216/home

 

 Po zainspirowaniu przez nauczycielki uczestniczące w Forum Wychowania Przedszkolnego w Krakowie , zorganizowano w naszym przedszkolu cykl szkoleń całej rady pedagogicznej " Pedagogika Froebla". Po odbytych szkoleniach zakupiono pomoce dydaktyczne w postaci "Darów Froebla" , z których korzystają wszystkie grupy. Już trzeci rok pracujemy na darach Froebla, w tym roku grupa III stara się o ponowne  zdobycie certyfikatu. Praca z "darami" odbywa się również podczas zajęć "Matematyka na wesoło". Czym są dary? " Są to materiały, które mają postać wełnianych piłeczek oraz zestawów drewnianych klocków w kształcie sześcianów, walców, graniastosłupów a także mozaiki, patyczki, pierścienie i punkty." Koncepcja w założeniu oparta jest na trzech głównych ideach: jedności wszechświata, szacunku dla dziecka i jego indywidualności , znaczeniu zabawy w rozwoju dziecka. Dzieci z udziałem darów podejmują zabawy badawcze, tematyczne i konstrukcyjne, poznają matematyczny świat. W towarzystwie śpiewu, ruchu oraz słuchania literatury. Nasze" Żaczki" uwielbiają bawić się darami co świadczy o tym, że w trakcie zabaw swobodnych często zaglądają na półki , gdzie one się znajdują. Rodzice również  mogli  doświadczyć jak ciekawa i rozwijająca jest zabawa z "Darami" podczas wspólnych warsztatów zorganizowanych w grupie III.

Podkategorie

Gościmy

Odwiedza nas 22 gości oraz 0 użytkowników.